باسمنج پتانسیل خوبی برای میزبانی مسابقات سوارکاری دارد

غلامحسن دال در حاشیه بازدید رئیس اداره ورزش و جوانان باسمنج از مجموعه باشگاه هاى سواركارى این شهر در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: سه باشگاه با متراژ و استانداردهاى ملى و با مجوز رسمى از اداره ورزش و جوانان استان آذربايجان شرقى به صورت روزانه و تمام وقت در اين شهر فعاليت دارند كه از اين بين باشگاه ستارخان دارای خوابگاه براى اسكان میهمانان و ورزشكاران، بوفه کامل، جايگاه تماشاگران، سه مانِژ جداگانه، پاركينگ، سه سالن و ٩٢ باكس نگهدارى است و يكى از مجهزترين باشگاه هاى سواركارى به شمار می رود.

او ادامه داد: باشگاه ستارخان تاكنون ميزبان مسابقات كشورى، شمالغرب و استانى در رشته هاى استقامت، پرش، دِرساژ، شوى سواره و شوى زيبايى بوده و در سال ٩٨ نیز براى نخستین بار ميزبان مسابقات كلاسيك و چاپار بوده است. باشگاه ستارخان امسال نیز توانايى ميزبانى مسابقات مختلف را دارد.

رئيس هيئت سواركارى باسمنج بیان کرد: باشگاه سواركارى ستارخان در مسابقات اسب سوارى نوروزآباد، يزد، اهواز و مسابقات  استقامت سال ٩٦ مراغه عناوین قهرمانى داشته است. بنده در بخش ٦٠ كيلومتر، خانم ندا حسين زاد نامى در بخش ٨٠ كيلومتر و محمدحسن هدايى وند و جهدى در بخش ٤٠ كيلومتر در مسابقات فوق شركت كرده و به قهرمانى رسیده اند.

یاقوت، یکی از زیباترین اسب های ایران که در باسمنج نگهداری می شود

او در مورد مربيان باشگاه سواركارى ستارخان گفت: حضور مربيان با دانش و با تجربه در اين مجموعه موضوعی شايان توجه است. اميد جنتى مربى درجه دو سواركارى، فراز رضاپور و محمد درخشى بر با كارت مربيگرى درجه سه در این باشگاه فعالیت دارند و خانم مهسا معمار و اميررضا تقوى با حضور در دوره هاى مربيگرى كه هم اكنون در شهر اروميه در حال برگزارى است، به اين مجموعه اضافه خواهند شد.

دال در ادامه به ظرفیت های بالای رشته سوارکاری در باسمنج اشاره کرد و افزود: با توجه به شرايط اقليمى و جفرافيايى كه شهر باسمنج در آن واقع شده است و همچنین به علت ساختار جمعيتى جوان و علاقمند به ورزش سواركارى، اين شهر به يكى از مراكز اصلى سواركارى و پرورش و نگهدارى اسب هاى وارداتى با رنج قيمت بالا تبدیل شده است.

او گفت: اسب هاى رشته هاى شوى سواره و شوى زيبايى كه همگى برگه دار هستند، متعلق به شهر باسمنج هستند. گرانترين فِرزين ايران، ماديانی به نام نَعلِه، گرانترين سِيلمى شمالغرب كشور به نام ياقوت، كُرّه سليم و كُرنليا و كُرّه هاى مبارك خالص مصرى در اين منطقه زيباى جفرافيایی نگهداری می شوند.

رئیس هيئت سواركارى باسمنج با اشاره به حضور ناصر تقى زاده در راس اداره ورزش و جوانان شهر باسمنج، اظهار کرد: آقای تقى زاده با احياى دوباره ورزش سواركارى شهر باسمنج، رنگى تازه به تابلوى سواركارى استان خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پرثوا، ورزش رزم و پهلوانی است

دوشنبه 8 دی 1399
کریم وکیلی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا، اظهار کرد: برای معرفی رشته ورزشی” پرثوا” باید بگویم این رشته ترکیبی از ورزش های رزمی (کونک فو، تکواندو) و پهلوانی(کشتی، زورخانه ای) است. او در خصوص قدمت این رشته گفت: این ورزش در ایران قدمت چندین ساله دارد و در […]