پرثوا، ورزش رزم و پهلوانی است

کریم وکیلی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا، اظهار کرد: برای معرفی رشته ورزشی” پرثوا” باید بگویم این رشته ترکیبی از ورزش های رزمی (کونک فو، تکواندو) و پهلوانی(کشتی، زورخانه ای) است.
او در خصوص قدمت این رشته گفت: این ورزش در ایران قدمت چندین ساله دارد و در استان آذربایجان شرقی از ۸۹ شروع به فعالیت کرده است. خاستگاه این ورزش در استان، شهرستان “مراغه” است.
رئیس کمیته ورزشی پرثوا در خصوص فعالیت فرهنگی اش برای معرفی این رشته عنوان کرد: در طول فعالیتم در این رشته سعی کردم ویژگی های آن را در قالب کتاب های مصور و آموزشی در اختیار استقبال کنندگان بگذارم. اخیرا نیز کتابی تحت عنوان “آشنایی با ورزش رزم پهلوانی” به صورت الکترونیکی به نگارش در آورده ام.
او با اشاره به استقبال بانوان از پرثوا عنوان کرد: بر خلاف اذهان عمومی که ورزش “رزمی پهلوانی” مختص آقایان است، استقبال و ورود بانوان به این رشته این مسئله را نقض کرد. حضور بانوان در این رشته بسیار پررنگ است و مربیان و داوران زبده در بخش بانوان داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برای ترغیب جوانان به ورزش سرمایه گذاری کرده ام/ لزوم حمایت مسئولان از بخش خصوصی

دوشنبه 8 دی 1399
به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، اسد اسدی یکی از مالکان باشگاه های سوارکاری استان است و باشگاه تحت مالکیت او در باسمنج به نام ستارخان، جزو مجهزترین فضاهای موجود در شمالغرب برای تمرین و برگزاری مسابقات مختلف به شمار می رود. اسدی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا […]