بیلیارد را همگانی می کنیم/ بولس رشته ای المپیکی خواهد شد

سید جلال میرمحمدی امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا در خصوص عملکرد هیئت در شش ماه اخیر، عنوان کرد: باید بگویم مسئولان هیئت قبلی در حد توان خود فعالیت کرده اند اما عواملی چون اختلاف هیئت با اداره کل ورزش جوانان و فدراسیون و همچنین ناهماهنگی در بخش مدیریت، باعث روند نزولی در این هیئت شد.

او افزود: از بدو ورود در هیئت بیلیارد سعی شده تا تمام دغدغه های بازیکنان در قالب آموزش و رنکینگ ها پاسخ داده شود. با برگزاری یکسری از برنامه ها، در تلاش هستیم بیلیارد را همگانی کنیم.
میر محمدی با اشاره به دلسردی خیلی از بازیکنان بیلیارد در سالهای اخیر، گفت: به علت راکد بودن برنامه های هیئت قبلی، خیلی از بازیکنان دلسرد شده بودند و فعالیت چندانی نداشتند. اما برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی، شور و شوقی در میان بازیکنان به وجود آورده است و اکنون آنها در فعالیت های هیئت سهیم هستند و از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.
او اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال ۸۲ من در این رشته فعالیت دارم، با پیشکسوتان این رشته تعامل دارم و از آنها دعوت کردم تا برای پیشبرد اهداف و برنامه های هیئت در جهت ساماندهی بازیکنان از تجربیات این اشخاص استفاده کنیم. ما در سالهای ۸۴ و ۸۵ در سطح ملی و بین المللی بازیکنان خوبی داشتیم.
رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان افزود: در تلاش هستیم در رنکینگ های کشوری فعالیتهای پررنگی داشته باشیم اما متاسفانه به خاطر رکود هیئت قبلی، از رنکینگ های ۳۲ نفر برتر کشور، دور مانده ایم.

او ادامه داد: استفاده از تخصص سرمربی توامند و متخصص بومی آقای آرمین جباریان در دوره های آموزش رایگان (جمعه های بیلیاردی) خدمتی بود به علاقمندان این رشته که با استقبال خوبی نیز روبرو شده است.
میر محمدی در خصوص فعالیت بانوان در این رشته بیان کرد: با وجود اینکه فعالیت بانوان در رشته بیلیارد خیلی پررنگ نبود، اما در این راستا برنامه هایی مدنظر است که بتوانیم حضور بانوان در این رشته را پررنگ کنیم. تاکنون نیز دوره آموزش رایگان برای بانوان برگزار شده است و تا پایان سال جاری هم امکان برگزاری یک دوره هم است. این روند ادامه خواهد داشت تا بانوان علاقمند با این رشته بیشتر و به صورت عملی آشنا شوند. تلاش می کنیم که جایگاه بانوان را به سطح کشوری برسانیم.

او در مورد اهداف برگزاری آموزش های رایگان، بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره ها کشف استعدادها، آموزش برای عموم (همگانی کردن رشته بیلیارد) و تابوشکنی در این رشته است چراکه در اذهان عمومی تصور بر این است که بیلیارد ورزش مختص آقایان است.
رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان همچنین از برگزاری یک دوره مسابقات در روزهای آتی خبر داد و گفت: طبق روال قبلی برگزاری مسابقات، نخستین رنکینگ ناین بال به مناسبت دهه فجر در ۲۲ بهمن ماه در باشگاه سهند انجام خواهد گرفت. در نظر داریم رنکینگ اسنوکر در قالب پیشکسوتان را نیز تا پایان سال برگزار کنیم.

میرمحمدی با اشاره به فعالیت های هیئت در حوزه بولینگ و بولس، عنوان کرد: بولینگ یک ورزش مفرح خانوادگی است و در تبریز دو باشگاه در این رشته فعال است. در نظر داریم بعد از هموار شدن شرایط، نخستین رنکنیگ خانوادگی کشور در شهر تبریز را برگزار کنیم. ورزش بولس نیز چهار، پنج سال است که در فدراسیون جایگاه خوبی پیدا کرده و جزو رشته های المپیکی خواهد بود.

او در خصوص ورزش بولس اضافه کرد: بولس یک بازی سنتی و محلی ایرانی است که در قدیم از آن به عنوان بازی (دیوارا یخیین) نام برده می شد اما این بازی به دست کشوری دیگری به ثبت رسید و قوانین و مقرراتی برای آن تدوین شد. برای آموزش بولس، اقداماتی هم انجام گرفته شده است.

رئیس هیئت بیلیارد استان با قدردانی از مدیرعامل و دیگر عوامل موسسه رسانه ورزش، اظهار کرد: موسسه رسانه ورزش بدون حاشیه توانسته به ورزش های غیرتوپی بپردازد و این نقطه قوت و نکته بسیار قابل تحسین برای این رسانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انعقاد تفاهمنامه همکاری موسسه رسانه ورزش با هیئت ورزش های همگانی شهرستان تبریز

سه‌شنبه 21 بهمن 1399
به گزارش پایگاه خبری تبریز پویا، بر اساس توافق بین موسسه رسانه ورزش و هیئت ورزش های همگانی شهرستان تبریز، امروز تفاهمنامه همکاری بین دو طرف امضا شد. این تفاهمنامه با موضوع برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه های تخصصی و دانش افزایی مربیان و فعالان حوزه های مختلف ورزش توسط […]