تمرکز بر استعدادیابی و همگانی شدن ورزش، در دستور کار مدیریت شهری

مدیریت شهری تبریز در ماه‌های اخیر نشان داده که اهتمام و تمرکز ویژه ای بر سلامتی و نشاط جامعه از گذر ورزش دارد و در این راستا شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر معتقدند که ورزش، کم‌هزینه‌ترین وسیله برای افزایش شادابی عمومی و کاهش آسیب های اجتماعی است.

شهریار تبریز/وحید یوسفی: ورزش ارمغان‌آور سلامتی و نشاط در جامعه است. اهمیت مقوله ورزش در شهرها وقتی بیشتر می‌شود که تحرک و فعالیت جسمانی با مکانیزه شدن خیلی از کارها به شدت پایین است. برای حفظ سلامت جسمانی و روانی شهروندان، ورزش کم هزینه‌ترین راه ممکن است و بر همین اساس شهرداری تبریز در راستای عمل به رسالت اجتماعی خویش توسعه ورزش را با تمرکز روی استعدادیابی و همگانی شدن آن در دستور کار خود قرار داده است.

استعدادیابی در زمین‌های فوتبال شهرداری تبریز

محمد علیپور معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار شهریار در خصوص استعدادیابی ورزشی می‌گوید: شهرداری تبریز امسال تفاهم‌نامه همکاری هفت ساله‌ای با هیئت فوتبال استان برای استعدادیابی و آموزش فوتبال منعقد کرده است که در ۱۲ زمین‌ چمن مصنوعی محلات تبریز جهت ترویج ورزش و کشف استعدادهای فوتبالی همه روزه آموزش های رایگان در رده‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی اضافه می‌کند: با دستور و تاکید شهردار و رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر درباره اهمیت ترویج ورزش همگانی، برنامه‌های ورزش صبحگاهی از ساعت ۷:۳۰ تا ۹ صبح در ۱۲ زمین چمن مصنوعی محلات تبریز زیر نظر شهرداری با حضور مربی‌های ورزشی همه روزه برگزار خواهد شد. همچنین مدرسه فوتبال رایگان با تمامی امکانات در رده های سنی نونهالان و نوجوان از ساعت ۹ صبح تا ۱۴:۳۰ در این زمین های چمن مصنوعی فعال می شود.

علیپور با تاکید بر اهمیت نشاط افزایی برای قشر پرانرژی جوان می گوید: از هر زمین چمن مصنوعی روزانه به طور متوسط ۲۵۰ نفر می‌توانند استفاده کنند که با احتساب ۱۲ زمین چمن مصنوعی، سه هزار نفر به صورت مستقیم از امکانات این چمن های مصنوعی محلات استفاده می کنند.

بازسازی زورخانه و ساماندهی زمین‌های ورزشی فرهنگسرای بزرگ الغدیر

معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه تحرک و ورزش باعث افزایش نشاط و شادابی و موجب کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود، می‌گوید: به دنبال بازدید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از فرهنگسرای بزرگ الغدیر، اماکن ورزشی این مجموعه فرهنگی شامل دو زمین چمن مینی فوتبال که به مرور زمان تخریب شده بود، تحت عملیات زیرسازی، آسفالت و جدول کشی قرار گرفته و زورخانه این فرهنگسرا پس از ۲۰ سال بلااستفاده ماندن بازسازی شد.

وی ادامه می‌دهد: زمین های والیبال و بسکتبال فرهنگسرای الغدیر نیز طی هفته های اخیر با همکاری مناطق ۴ و ۱ و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تبریز تعمیر و ساماندهی شده است.

به گفته علی‌پور، سوله ورزشی این فرهنگسرا پس از ترمیم، کف‌سازی و تجهیز کمدهای رختکن، آماده خدمت رسانی به شهروندان ورزش‌دوست تبریز می شود. زورخانه فرهنگسرای الغدیر نیز هفته آینده با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز افتتاح می شود.

خانه کونگ‌فو تبریز در ایستگاه افتتاح

محمد علیپور درباره اقدامات ورزشی در هفته تربیت بدنی می‌گوید: خوشبختانه شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز دید مثبتی به حوزه ورزش دارند و در این راستا اقدامات قابل توجهی در دست اقدام است. در این خصوص و با تاکید شهردار محترم و ورزشدوست شهرمان، خانه کونگ فو تبریز به زودی افتتاح می شود.

خانه کونگ فو تبریز با صرف هزینه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال تجهیز و آماده سازی است و هفته آینده آماده استفاده از علاقه‌مندان ورزش‌های رزمی می‌شود.

وی ادامه می دهد: با دستور شهردار تبریز تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش استان منعقد شده تا با استعدادیابی پتانسیل‌های ورزشی شهر به صورت رایگان کلاس های آموزشی در خانه کونگ فو و هالا تبریز و همچنین خانه تکواندو واقع در سفیر امید برگزار شود که با این  اقدام شرایط برای انتخاب استعدادهای برتر برای تشکیل تیم‌های ورزشی رزمی شهرداری تبریز مهیا می شود.

ورزش صبحگاهی بانوان در ۲۳ سالن ورزشی

علیپور می‌گوید: شهرداری تبریز در مناطق مختلف شهر ۲۳ سالن ورزشی فعال دارد که همه روزه راس ساعت ۷:۳۰ ورزش صبحگاهی ویژه بانوان با حضور مربی ورزشی مجرب در تمامی این اماکن برگزار می‌شود. در سالن های ورزشی شهرداری تبریز آموزش والیبال، بسکتبال، یوگا و پیلاتس توسط مربیان با کم‌ترین هزینه برای بانوان شهر تبریز انجام می‌شود.

خانه کشتی تبریز در حال تجهیز و آماده سازی است

علیپور با بیان اینکه خانه کشتی تبریز در حال تجهیز و آماده سازی است و در یک ماه آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، می گوید: هر مقدار زمان و هزینه برای ورزش صرف کنیم، به هدر نمی رود زیرا نتیجه سرمایه گذاری در ورزش، کاهش آسیب های اجتماعی است. اقدامات فعلی مرهون اهمیت ورزش برای شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز است و قطعا این اهتمام مدیریت شهری در خصوص توسعه ورزش، نتایج مثبتی را به لحاظ استعدادیابی و همچنین زمینه های فرهنگی و اجتماعی در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیروزی شیرین مس در تهران/ شاگردان بخشی زاده گل کاشتند

پنج‌شنبه 12 آبان 1401
تیم فوتبال مس سونگون ورزقان در هفته ششم رقابت‌های لیگ دسته دو موفق به کسب پیروزی مقتدرانه در دیدار خارج از خانه خود مقابل اسپاد تهران شد.