دانش استفاده از مکمل ها برای مربیان و ورزشکاران ضروری است

مرتضی جورکش در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا، در خصوص کتاب”مکمل های غذایی و فعالیت های ورزشی” اظهار کرد: با توجه به اینکه مکمل های غذایی و ورزشی در بین ورزشکاران از مصرف فزاینده ای روبه رو است و همچنین شرکتهای سازنده مکمل های ورزشی که با استفاده از فرمولاسیون و ترکیبات مختلف مدعی بهبود عملکرد ورزشکاران هستند، نیاز به یک کتاب برای راهنمای اصولی است.

او افزود: با توجه به این شرایط کتابی که بتواند به وضوح این ادعاها را راستی آزمایی کند و به صورت جداگانه و اصولی رایج ترین مکمل های غذایی و ورزشی را دسته بندی کند، لازم و ضروری است.

جورکش در خصوص معرفی اصولی مکمل های غذایی و ورزشی در این کتاب، عنوان کرد: در این کتاب با توجه به تحقیقات و شواهد محققان معتبر دانشگاه های مختلف جهان، مکمل های غدایی و ورزشی رایج و کاربرد آنها در رشته های ورزشی استقامتی و قدرتی و فردی و تیمی مورد بررسی قرار گرفته است.

او در مورد فصول کتاب و مولفه هایی که در آن مطرح شده است، گفت: این کتاب حدود ۱۶ فصل مجزا و توسط چهار مترجم و یک ویراستار علمی ویراستاری شده است.

جورکش ادامه داد: بررسی رویکرد شواهد مکانیزم فیزیولوژی مکمل های ورزشی در فعالیت های ورزشی، بررسی انواع مکمل ها و یتامین ها و اطلاعات در مورد مصرف این مکمل ها در رده های سنی مختلف، از مولفه های اصلی در این کتاب است.

نویسنده کتاب “مکمل های غذایی و فعالیت های ورزشی” در خصوص ضرورت آگاهی مربیان و ورزشکاران در مورد مکمل های ورزشی بیان کرد: شبهات و سوالات مختلفی بین ورزشکاران و مربیان در خصوص مکمل ها مطرح است، در این کتاب به این سوالات و شبهات به طور جامع و اصولی پاسخ داده شده است. داشتن اطلاعات درست و اصولی در مورد استفاده از مکمل های ورزشی از ضرورتهای ورزشکاران و مربیان برای بهبود عملکرد ورزشی آنهاست.

او در خصوص فعالیت های تحقیقاتی خود در سطوح و بخش های مختلف اظهار کرد: چاپ بیش از ۴۵ مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی، ارائه مقاله در بیش از ۱۷ کنگره بین المللی و ملی، همکاری بین المللی با انستیتو پزشکی ورزشی بلگراد صربستان، عضو هیئت تحریریه و داور ۱۴ ژورنال بین المللی پزشکی ورزشی علوم ورزشی هستم.

جورکش افزود: فعالیت در زمینه های پژوهشی، بیان ژن و تمرینات ورزشی، اندازه گیری های فیزیولوژی ورزشکاران نخبه و دیگر فعالیتهای پژوهشی از سوابق تحقیقاتی من در سالهای اخیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مسابقات کاراته پس از ماه رمضان برگزار می شود

دوشنبه 30 فروردین 1400
ولی حسینی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا، اظهار کرد: حدود ۳۸ سال است که در کاراته فعالیت دارم و ۱۳ سال است داور بین المللی کاراته هستم و اخیراً برای اولین بار در تاریخ ۵۰ ساله کاراته استان، داوری جهانی کاراته را در کشور ترکیه کسب کردم.   […]