دوچرخه پَر!

به گزارش تبريز پويا، عصر دیروز خبری در خروجی برخی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری قرار گرفت که پرافتخارترین ورزش استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز را تحت تاثیر قرار داد.
مضمون خبر اینچنین بود: “امروز طى مراسمى افشين داوري سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری نشان شهر ملی دوچرخه کشور را به شهردار شیراز اعطا کرد. در این مراسم، داوری توسعه مسيرهاي دوچرخه سواري و وجود دوچرخه‌هاي اشتراكي در شیراز را حاصل مشاركت و خردجمعي مسئولان شهري ذكر کرد و گفت: تاكنون ٣٠٠ كيلومتر مسير دوچرخه سواري در سطح مناطق 11 گانه شيراز احداث شده كه ١١٠ كيلومتر آن كاملا تخصصي است و ١٩٠ كيلومتر آن به صورت مشترك است که این حركت شهرداري شيراز در اين زمينه قابل تقدير است.”

اين نشان در حالى به شهردار شیراز اعطا شد كه شهر تبريز و استان آذربایجان شرقی با داشتن رکابزنان نام آشنا و افتخارآفرین، سابقه برگزارى ٣٤ دوره متوالی تور ايران -آذربايجان كه هويت و اعتبار دوچرخه سوارى کشور است را در شناسنامه و تاریخ ورزش خود دارد.
طی سال های گذشته، شاکله اصلی تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان را رکابزنانی از تبریز تشکیل می دادند. دعوت اخیر از هشت ركابزن مرد در رشته استقامت و دو رکابزن بانو در رشته سرعت به اردوی تیم ملی نیز از دستاوردهای سال جارى هيئت دوچرخه سوارى آذربايجان شرقى و مهر تایید دیگری بر ظرفیت های این رشته ورزشی در این استان است.

البته شاید ملاک انتخاب شیراز بجای تبریز، فاکتورهایی همچون وجود مسیرها و ایستگاه های دوچرخه و همگانی شدن این رشته ورزشی از منظر فدراسیون باشد. امروز پاسخ همه سئوال ها در ارتباط با اینکه چرا بجای تبریز، شیراز به نشان شهر ملی دوچرخه ایران می رسد، نزد مديران و متوليان ورزش استان نباشد و ما بايد منتظر اين نتيجه بعد از اتفاقاتی همچون انحلال تيم شهردارى تبريز، پا پس كشيدن پتروشيمى تبريز از تيمدارى، دپوی دوچرخه هاى مخصوص پيست توسط این شرکت و البته واگذاری ايستگاه هاى دوچرخه سطح شهر به ضايعاتى ها می بودیم.

اکنون و با این اتفاق عجیب که طی آن شهر شیراز مستوجب دریافت نشان شهر ملی دوچرخه کشور شده، به عنوان زبان گویای ورزشكاران و بخصوص اهالی دوچرخه استان، پاسخ این سئوال را باید از مدیران شهری پرسید و به نظر می رسد وقت آن رسيده كه متولیان توسعه شهر تبريز پاسخگوی اقدامات انجام نیافته و اعتبارات تخصیص نیافته در راستای توسعه مسیرهای دوچرخه سواری شهر، همگانی کردن این رشته مفرح، گسترش این مد حمل و نقل پاک و به اصطلاح سبز و صدالبته انحلال تیم دوچرخه سواری شهرداری تبریز باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مشکلات سپک تاکرا به دلیل ناشناخته بودن این رشته است

چهارشنبه 8 بهمن 1399
ساسان ملك نژاد در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا بیان کرد: نزدیک چهار سال است که توسط آقای عبدی استعدادیابی شدم و زیرنظر ایشان فعالیت دارم و خوشحالم که روز به روز علاقه ام نسبت به این رشته بیشتر می شود. او ادامه داد: هم اکنون عضو تیم سپک […]