صفرزاده می تواند عملکرد خوبی در المپیک داشته باشد

رسول هاشم کندی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: هیئت دوچرخه سواری رسالت خود را در قبال ورزشکاران این رشته انجام داده است. دوچرخه سواری تنها یک رشته ورزشی نیست، رشته های متنوعی همچون کوهستان، پیست و جاده در رده های سنی جوانان و بزرگسالان و در بخش های آقایان و بانوان وجود دارد و اعزام ورزشکاران هر یک از این رشته ها به مسابقات، برای یک هیئت چالش برانگیز است.

او در ارتباط با انحلال و عدم فعالیت تیم های شهرداری و پتروشیمی تبریز، گفت: با وجود همه مشکلاتی که برای دوچرخه سواران پرافتخار آذربایجان شرقی پیش آمد، امروز شاهد کسب افتخار حضور در المپیک از طرف صفرزاده هستیم. این افتخار اول در سایه تلاش و پشتکار خودش است و ما هم سعی کردیم نقشمان را در شرایط کرونا و مسائل اقتصادی ایفا کنیم.

رئیس هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی عنوان کرد: در این رابطه توانستیم تیم دانشگاه آزاد را احیا کنیم که این اتفاق، انگیزه ای تازه برای ورزشکارانمان شد و با سعید صفرزاده قرارداد خوبی منعقد کردیم و سعی کردیم روحیه اش را حفظ کنیم. همه پشتیبانی هایمان را نه تنها برای صفرزاده، بلکه برای تمامی ورزشکارانمان انجام داده‌ایم.

او ادامه داد: در همین شرایط، تیم جوانان را نیز تشکیل داده ایم، در حالیکه هیئت های ورزشی دیگر چندان موفقیتی ندارند، ما دو تیم تاسیس کرده‌ایم و مسابقات هفتگی را مرتب برگزار کرده ایم. در لیگ ها تا جاییکه از دستمان برمی آید به ورزشکارانمان کمک کردیم تا بتوانند در رقابت ها شرکت کنند و مدرسه دوچرخه سواری را نیز احداث کردیم. شاید جایزه ما به ورزشکاران رقم بزرگی نبوده، اما حتما جایزه دادیم. هرچند به المپیکی هایمان هم کمک کردیم تا روحیه رقابت طلبی و پشتکار ورزشکارمان حفظ شود.

هاشم کندی در خصوص اینکه آیا تجلیلی از طرف هیئت برای ورزشکار اعزامی به المپیک صورت گرفت، گفت: من کلا مخالف این هستم که هیئت برای یک ورزشکار مبلغ بزرگی را اهدا کند. به نظر من این یک سوء مدیریت است. استان های همجوار مبالغ زیادی را برای یک ورزشکار اهدا می کنند و حتی برای ورزشکاران استان دیگر هم هزینه می دهند تا برای استانشان مقام بیاورد، این کار مصادره است و مدیریت نیست.

او افزود: ما تلاش می کنیم همه ورزشکارانمان را در همه رده های سنی پوشش دهیم و اگر کاری انجام می دهیم، باشگاه تاسیس کنیم تا از قرارداد آنجا پول بگیرند نه اینکه مستقیم به یک ورزشکار پول بدهیم. هرچند به المپیکی هایمان هم کمک کردیم تا روحیه رقابت طلبی و پشتکار ورزشکارمان حفظ شود.

هاشم کندی در خصوص تداوم راه قادر میزبانی و سعید صفرزاده و تلاش دوباره هیئت برای پرورش رکابزنان المپیکی در سالهای بعد، گفت: یک ورزشکار المپیکی طی چهار سال شکل نمی گیرد و المپیکی شدن او حاصل زحمات چندین یا است. در موفقیت ورزشکار، همیشه مدیریت سالهای قبل و مدیریت کوتاه مدت ایفای نقش می کند. ورزشکارانی که ما اکنون پرورش می دهیم طی چهار سال آینده به المپیک نمی رسند اما ما باز هم در این زمینه فعالیت داریم.

او ادامه داد: رسیدن ورزشکار به المپیک حاصل همکاری و حمایت چندین ارگان است. همه ارگانها اعم از باشگاه ها، شهرداری و اداره کل باید به مسئولیتهای اجتماعی خود واقف باشند وگرنه یک ارگان به تنهایی نمی‌تواند ورزشکار المپیکی تربیت کند.

رئیس هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی در خصوص پیش بینی خود از رتبه سعید صفرزاده در المپیک، اظهار کرد: اگر مشکل یا اتفاق خاصی برای صفرزاده نیفتد، بهترین نتیجه را خواهد گرفت، چون با روند معقولی به مسابقات اعزام می شود. نمی توانم رتبه او در المپیک را پیش بینی کنم، اما اعتقاد دارم که او بهترین نتیجه را خواهد گرفت. در حالت کلی فاصله دوچرخه سواری آسیا و دنیا زیاد است و ایران در سالهای اخیر خیلی فاصله گرفته است.

او افزود: دوچرخه سواری یک رشته تجهیزات محور است که مهد آن اروپا است و تمامی تیمهایی که پیشرفت می کنند، در اروپا اردو می زنند. در سالهای اخیر بخاطر اینکه باشگاه های دوچرخه سواری از بین رفتند و مسائل و مشکلات اقتصادی و کرونا گریبانگیر کشور شده است ورزشکاران ما در مسابقات شرکت نکردند و با این شرایط ما اگر انتظار نتیجه خاصی داشته باشیم، دور از منطق است.

هاشم کندی گفت: در دوره های قبلی المپیکی ها در وضعیت مناسب تری نسبت به الان در بازی ها شرکت کردند. شرایط آن زمان که کرونا و مشکلات اقتصادی نبود، باعث می شد ورزشکاران حداقل در مسابقات پیش از المپیک شرکت کنند اما با وجود همه این مشکلات، من فکر میکنم سعید صفرزاده نتیجه خوبی در المپیک بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس هیئت موتورسواری هیچ اقدامی برای حل مشکلات ورزشکاران نمی کند

جمعه 8 مرداد 1400
وحيد اسكويى امروز در گفتگو با پايگاه خبرى تبريز پويا اظهار کرد: من امروز به عنوان ورزشكار رشته موتورسوارى ميخواهم مشكلات هيئت را به عنوان شخصى كه ٣٠ سال موتور سوار بوده است، بيان كنم. متاسفانه هيئت موتورسوارى مشكلات زيادى دارد و با توجه به سابقه آقای سيامك اميرخيزى در […]