مسابقه شطرنج حضوری در تبریز پس از 15 ماه

به گزارش تبریز پویا، اولین دور مسابقات شطرنج حضوری سال ۱۴۰۰ پنجشنبه ششم خرداد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با مشارکت شطرنج بازان برتر استان آذربایجان شرقی همراه بود.

این مسابقات با محدودیت شرکت کنندگان و با حضور ۴۱ بازیکن از شهرستان‌های تبریز، کلیبر، اسکو، صوفیان، اهر، سهند، ابهر و یک بازیکن از استان تهران در سالن خانه شطرنج استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

شطرنج بازان شب گذشته در ۹ دور به روش سوئیسی و در نوع شطرنج برق آسا به سرداوری داور بین المللی، مقصود گیاهی و به همراه داوران فیده خانم فرامرز پور و خانم عباسی به رقابت پرداختند.

مقصود گیاهی سرداور این مسابقه سطح کیفی مسابقات را در حد مناسبی دانسته و گفت: با توجه به فضای محدودی که در اختیار داریم میزبان بازیکنان محدودی بودیم که البته غالب شطرنج بازان مطرح استان در این مسابقه حضور داشتند.

احمد کاری مسئول کمیته مسابقات هیئت شطرنج آذربایجان شرقی نیز، عنوان کرد: بعد از ۱۵ ماه تعطیلی مسابقات شطرنج میزبان سه استان از سطح کشور و شش شهرستان از آذربایجان شرقی بودیم.

او افزود: تمامی پروتکل‌های بهداشتی توسط شرکت کنندگان به صورت کامل رعایت شد و برنامه‌هایی را نیز برای برگزاری مسابقات بزرگ‌تر در فضای باز در نظر داریم که در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

مقام آوران مسابقات فوق به شرح زیر است:

جوایز اصلی

مقام اول: مرتضی عسگری از ابهر

مقام دوم: نیما حسین زاده از تبریز

مقام سوم: حمید رضا ابراهیمی از تبریز

مقام چهارم: سینا صائمی از تبریز

مقام پنجم: مهدی عیوضی تز تبریز

مقام ششم: صاحب علی عطا نژاد از سهند

جوایز فرعی:

اول ۱۹۰۰: حامد فتحی از سهند

اول ۱۸۰۰: علی سیامی از صوفیان

اول ۱۷۰۰: احمد غفاری از تبریز

اول ۱۶۰۰: احد شریفی از تبریز

اول بانوان: زهرا قربانی از کلیبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دوچرخه سواری آذربایجان شرقی باید احیا شود

یکشنبه 9 خرداد 1400
سعید صفرزاده در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: دوچرخه سواری ورزش اول استان آذربایجان شرقی بود اما متاسفانه به لطف تصمیم های برخی مسئولان، ورزش اول استان ویران شده است. استان ما پتانسیل زیادی در زمینه دوچرخه سواری دارد و این رشته ورزشی دوباره باید احیا شود. […]