دوچرخه سواری آذربایجان شرقی باید احیا شود

سعید صفرزاده در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: دوچرخه سواری ورزش اول استان آذربایجان شرقی بود اما متاسفانه به لطف تصمیم های برخی مسئولان، ورزش اول استان ویران شده است. استان ما پتانسیل زیادی در زمینه دوچرخه سواری دارد و این رشته ورزشی دوباره باید احیا شود.

این دوچرخه سوار ملی پوش درباره میزان آمادگی خود گفت: تاحدودی از لحاظ بدنی افت کرده ام اما نه در حدی که از گزینه های حضور در المپیک دور شوم. من ارودی قبلی را به علت کرونا ترک کردم و بعد از استراحت و بهبودی، اردوی بعدی را با تاخیر شروع کردم و چون دوز اول واکسن را دریافت کرده بودم، از شدت بیماری ام کاسته شد و اکنون خدا را شکر در وضعیت خوبی هستم. به عنوان نماینده ورزشکاران در انتخابات ریاست فدراسیون رای دادم و چند روز بعد با آمادگی بیشتری به اردو برمی گردم.

صفرزاده در مورد کیفیت اردوی تیم ملی گفت: در سایه تلاش های کادر جدید ریاست فدراسیون، اردوهای فعلی نسبت به اردوهای سال قبل بسیار با کیفیت و با امکانات بسیار عالی برگزار شد و چون کیفیت مسیرها نزدیک به مسیرهای المپیک بود، تمرینات خوبی انجام دادیم. این اردوهای تیم ملی تحت عنوان اردوی انتخابی و تمرینی بازیهای المپیک است.

او در عین حال به فقدان اسپانسر برای تیم دوچرخه سواری اشاره کرد و گفت: به علت نبود رئیس فدراسیون، اسپانسر خاصی نیز وجود ندارد و اکنون امیدواریم با حضور رئیس جدید، فدراسیون بتواند اسپانسری خوب پیدا کند.

این رکابزن ادامه داد: از لحاظ مالی واقعا در فشار هستیم و از لحاظ سخت افزاری نیز شرایط خوبی نداریم. هیچگونه قطعات داخلی تولید نمی شود و خریدها از خارج از کشور و با ارز خریداری می شود که این هزینه‌ گزافی برای ما است. امیدواریم با وجود یک اسپانسر خوب از رقیبهای دنیا که حرفه ای تر و به روزتر هستند، عقب نمانیم و بتوانیم از لحاظ فنی و امکانات به آنها نزدیک تر شویم.

صفرزاده در خصوص آخرین مسابقات خود، گفت: مدتی قبل توری چهار مرحله ای در ترکیه برگزار شد و من چون از دوره بدنسازی تمام شده بودم و مسابقه اعزامی هم وجود نداشت، با هزینه شخصی خودم در این مسابقات شرکت کردم که خوشبختانه در آمادگی ام تاثیر بسیار مثبتی داشت.

او ادامه داد: بدن ورزشکار در تمرینات آماده می شود و بعد از آن، شرکت در مسابقه است که دوچرخه سوار را به اوج آمادگی می رساند و اگر در شرایط مسابقه نباشیم، نتایج قابل قبولی نمی توانیم بگیریم.

او درباره حضور رکابزنان تبریزی در تیم ملی بیان کرد: سه نفر از تبریز در اردوی تیم ملی حضور دارند و من نیز خوشبین هستم که در این اردوها موفق باشم. نفرات منتخب از طرف سرمربی تیم ملی مشخص می شوند و امیدوارم از جمع سه نفر، حداقل یک نفر از تبریز بتواند سهمیه المپیک را بدست آورد.

صفرزاده به انتقاد از وضعیت فعلی دوچرخه سواری پرداخت و گفت: انتقاد و پیشنهادها در سالهای اخیر بسیار کلیشه ای شده و دوچرخه سواری استان به لطف بی توجهی برخی مسئولان استان ویران شده است. اگر تیمداری درست انجام نشود، ضربه اش را تیم ملی نیز می خورد چون تیم ملی از باشگاها تغدیه می شود و وقتی باشگاهی نباشد، اعزام به مسابقات نیز نخواهد بود و ورزشکار با کناره گیری از ورزش، برای امرار معاش دنبال شغل دیگری می گردد.

او افزود: سئوال من این است که چرا تیمهای دوچرخه سواری که با هزینه کم تشکیل و در سطح آسیا اول و دوم می شوند، باید ازبین بروند؟ پتانسیل دوچرخه سواری استان ما بسیار بالاست اما مشکل بزرگ ما تیمداری است. اگر مراکز صنعتی همت و همکاری کنند و با بودجه ای کم دوباره تیمداری حرفه‌ای داشته باشند، تیم های دوچرخه استان احیا و قهرمانی های این تیم ها دوباره تکرار خواهد شد.

این رکابزن تبریزی گفت: در پتروشیمی تیم بسیار قوی داشتیم که متاسفانه برچیده شد و بعد از آن تیم شهرداری تبریز بود که آن نوع تیمداری هم حرفه ای نبود و در نهایت باعث از بین رفتن تیم دوچرخه سواری در تبریز شد.

او در پایان عنوان کرد: آقای رسول هاشمی کندی به عنوان رئیس هیئت، با عنوان دانشگاه آزاد تیمی تشکیل داده اند که اقدامی بسیار خوب بود. این تیم کارش را از لیگ برتر شروع کرد و قهرمان لیگ برتر دوچرخه سواری کشور در سال ۹۹ شد. امیدواریم این تیم پیشرفت خوبی داشته و مسئولان هوای این تیم را داشته باشند تا ریشه دوچرخه سواری را حفظ و از تخریب آن جلوگیری کنند.

سعید صفرزاده با کوله باری از تجربه و انگیزه، یکی از گزینه های جدی اعزام به المپیک است و می توان گفت شانس این رکابزن تبریزی برای حضور در توکیو، بسیار بیشتر از هم تیمی های او در تیم ملی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نبود زمین، عامل اصلی عدم توسعه چوگان است

دوشنبه 10 خرداد 1400
رشید شهشهی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: چوگان ورزشی است که به عنوان سیزدهمین اثر هنری در جهان ثبت شده است و باید یک حرکت ملی و حمایت ویژه ای در حفظ و توسعه این ورزش اصیل مدنظر گرفته شود. او در معرفی این رشته ورزشی […]