هدف ما شرکت در مسابقات جهانی و کسب مقام است

محمد ارجمند در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا در خصوص سوابق فعالیت خود در رشته پارکور اظهار کرد: قبل از سال ۸۹ همراه با گروه پنج نفره قصد ابداع سبک جدیدی مثل پارکور را داشتیم اما بعد از یک سال با پارکور آشنا شدیم و این رشته را ادامه دادیم.

او ادامه داد: در سال ۲۰۱۲ تیمی به نام qp را تشکیل دادم و در سال ۹۵ با تشکیل تیم دمو علاقه مندان و پارکورکاران و حتی تیم های کوچک محلی نیز عضو qp شدند و ما با بیش از ۱۰۰ نفر بزرگترین تیم تبریز شدیم. در سال ۹۷ در شهرهای ارومیه، جلفا، شاهین دژ و مرند شعبه های تیم تشکیل شد و با اعضای نزدیک به ۲۰۰ نفر به عنوان بزرگترین تیم شمالغرب شناخته شدیم.

این مربی پارکور عنوان کرد: در همین سال اولین تیم و باشگاه رسمی برای بانوان با سرگروهی همسرم خانم تقی پور از طرف qp تاسیس شد و در ارومیه نیز اولین تیم بانوان این شهر فعالیت خود را شروع کرد.

ارجمند در مورد مسابقات این رشته گفت: این رشته ابتدا مسابقاتی نداشت که من و دوستانم در آن شرکت کنیم اما بعدها به عنوان مربی موفق به کسب چند مقام در هر مسابقه توسط شاگردانمان شدیم و تا بحال همه افتخارات ما با تمرین و هزینه خودمان به دست آمده است.

او افزود: ما یک تیم کامل و بدون کمبود هستیم اما نبود امکانات لازم، هزینه های بالا و عدم حمایت و پاسخگویی مسئولان از اصلی ترین مشکلات ماست. با این حال به لطف خدا تیم qp بدون هیچ حاشیه ای به راه خودش ادامه می دهد.

این مربی پارکورکار در مورد اهداف فعالان این رشته گفت: ما سعی داریم محیطی صمیمی ایجاد کنیم و معنی واقعی نشاط در ورزش را درک کنیم. در کنار همین موضوع تلاش می کنیم تیمی موفق تر داشته باشیم و نام تیم و شهر و کشورمان را در کشورهای مختلف پرآوازه کنیم. از دیگر اهداف مهم ما، شرکت در مسابقات جهانی و کسب مقام در این رقابت‌ها است.

او اظهار کرد: همه کسانی که در این رشته فعالیت می کنند و این ورزش مهم را انجام می دهند باید در کنار هم باشند و به همدیگر روحیه بدهند. ما تلاش می کنیم که همه بدانند که پارکور سخت و خطرناک نیست بلکه راه و روش خودش را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تمرکزم روی کسب مجوز المپیک است/ ورزش فقط فوتبال نیست!

پنج‌شنبه 18 دی 1399
حمید پورهاشم امروز در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: بر خلاف سالهای گذشته که اولویتم تورهای آسیایی بود، امسال با توجه به لغو تورها بخاطر کرونا، هدفم حضور در تیم ملی برای قهرمانی آسیا و کسب جواز حضور در المپیک توکیو است. او با اشاره به پتانسیل […]