اختصاصی/ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانند دیگران را به ورزش ترغیب کنند

نسرین پاسدار در گفتگو با تبریز پویا اظهار کرد: دو و میدانی رشته‌ای سخت است و قدرت بدنی بالایی می‌خواهد. جنس مونث کمتر می‌تواند این تمرینات را تحمل کند اما بخاطر اینکه خانم‌ها به اشتباه خودشان را ضعیف می‌دانند، هنگامی که می‌خواهند وارد مسابقات شوند، عقب‌نشینی کرده و توانایی‌هایشان را از دست می‌دهند اما این را باید بدانند که آنها از لحاظ تحمل قوی‌ترند واستقامت بالایی دارند.
وی ادامه داد: بانوان در کنار تمام سختی‌ها و کار می‌توانند تمرینات ورزشی هم انجام دهند. ورزشکار باید از خودش سئوال کند همانطور که به کافه رفتن، مهمانی و دورهمی‌ها ارزش می‌دهد آیا یک‌دهم آن را می‌تواند به ورزش اختصاص دهد؟ اگر جواب منفی بود که باید ورزش حرفه‌ای را کنار گذاشته و به ورزش همگانی روی آورد.
پاسدار در مورد رشد دو و میدانی در قالب ورزش‌های همگانی اظهار کرد: کسانی که در میادین ورزشی حضور دارند بهترین الگو برای بانوان هستند. در ورزشگاه تختی بانوانی هستند که وقتی می‌خواهند به کار روزانه و خریدشان برسند، اول به ورزشگاه سر می‌زنند و شروع به دویدن می‌کنند و ما نیز آنها را تشویق می‌کنیم.
وی افزود: آنها دویدن و پیاده‌روی را باهم تلفیق می‌کنند و به نوعی ورزش همگانی از نوع دومیدانی انجام می‌دهند. کسانی که حرفه‌ای ورزش می‌کنند، بهترین الگو برای دیگران هستند و می‌توانند با تبلیغ در اماکن عمومی مثل مساجد، شرکت‌ها، اداره ها و … دیگران را به ورزش ترغیب و تشویق کنند تا برای رشد و توسعه ورزش کمک کنند.

این بانوی دونده در خصوص تمرینات خود گفت: هر روز در حال تمرین هستم و با وجود مشغله کاری، صبح ساعت پنج شروع به تمرین می‌کنم و بعد تدریس کرده و دوباره در باغشمال یا شاهگلی به تمرینات استقامتی می‌پردازم. زمستان و تابستان برایم بی‌معنا است چون در ورزش بیشتر زجر کشیده‌ام.
وی ادامه داد: از ۱۳ سالگی ورزش را شروع کرده ام و از ۱۵ سالگی عضو تیم استان شدم. مقام اول ۱۵۰۰ متر در پنج هزار در کشور چین را در سال ۲۰۱۸ کسب کردم و در مالزی در ماده ۵۰۰ متر نفر دوم شدم. همچنین نفر دوم ‌مسابقات دوهای امدادی نیز بودم و در انتخابی مسابقات جهانی اسپانیا به دلیل تحریم‌ها نتوانستم به این مسابقات بروم. دوسال پیش بعد از رکوردزنی در مالزی، برای رقابت‌های انتخابی جهانی کانادا انتخاب شدم و متاسفانه به‌دلیل کرونا همه مسابقات لغو شد.
پاسدار اظهار کرد: امسال خوشبختانه در مسابقات انتخابی آسیایی اندونزی و جهانی فنلاند رکوردهای خوبی زدم که امیدوارم امسال این مسابقات برگزار شود. همچنین در آبان‌ که مسابقات ماراتن استانبول برگزار می‌شود، عازم این رقابت‌ها می‌شوم.

نسرین پاسدار در فوتبال و فوتسال هم مدرک داوری درجه ۱ دارد و مربی بدنسازی، مدرس در حرکات اصلاحی و بیومکانيك است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اختصاصی/شرکت در مسابقات باعث پیشرفت رکابزنان می‌شود

چهارشنبه 28 مهر 1400
یاشار معصومی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا، اظهار کرد: تور مرند در سه مرحله اجرا شد و من توانستم در این مسابقات قهرمان بخش امتیازی شوم و مقام سوم را در مرحله سوم و در کل مسیر کسب کنم. وی با اشاره به هدف بعدی خود گفت: هدف […]