پارکور، رشته ای جدید با آینده ای روشن

هدیه تقی پور در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا درباره فعالیت خود در این رشته گفت: از فروردین سال ۱۳۹۷ به صورت عمومی و در فضای باز شروع به فعالیت کردم. زمانی که بنده شروع به فعالیت کردم در استان هیچ دختر و یا تیم پارکورکاری در عرصه بانوان فعالیت نداشت و حتی باشگاه بانوانی هم نبود.

او افزود: قبلا چند نفری شروع به فعالیت در این رشته کرده بودند که به دلایلی بعد از چند هفته ادامه ندادند. بعد از دوره ای آموزش زیر نظر اساتید تیم qp به همراه یکی از دوستانم به نام مهسا داداش پور که بعد از مدتی به من ملحق شد، پارکور بانوان تبریز را بصورت رسمی ادامه دادیم و توانستیم تیم بانوان را تشکیل دهیم.

سرگروه 24 ساله تیم بانوان qp ادامه داد: بعدها با پیشرفت اعضا و نیاز باشگاه برای ارتقای حرکات به کمک مدیر تیم و مدیر باشگاه شاهین، استاد نقدی و همسرشان خانم اخیاری، نخستین باشگاه رسمی پارکور بانوان شروع به فعالیت کرد.

او افزود: باشگاه به دلیل مشکلات و تازه کار بودن، چند باری تعطیل شد اما بعد از سه سال با حرفه ای شدن اعضا، باشگاه را به مرکز شهر انتقال دادیم.

تقی پور عنوان کرد: در سطح شهر، دو تیم دیگر بعد از تیم qp شروع به فعالیت در زمینه پارکور بانوان کردند. در حال حاضر تیم qp تمرینات هفتگی منظم دارد.

او در پاسخ به این سوال که کرونا چه تاثیری در فعالیت پارکورکاران داشت، گفت: با اینکه کرونا مانع پیشرفت ما شد، اما به لطف خدا تیم بانوان qp حتی در این شرایط نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی به بهترین شکل در حال رشد و آموزش تراسورهای خود است.

این بانوی پارکورکار درباره برگزاری مسابقات در سطح استان و کشور گفت: چون فعالیت بانوان در این رشته در کشور ما نوپا است، تاکنون مسابقات رسمی در این رشته برگزار نشده است.

او در خصوص مشکلات پارکورکاران اظهار کرد: پارکور بخاطر اینکه رشته جدیدی است، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. اما اساسی ترین مشکل های پارکورکاران، نبود امکانات، زمین ها و باشگاه های اختصاصی پارکور و عدم اطلاع رسانی رسانه ها درباره این رشته ورزشی است.

تقی پور یادآور شد: پارکور یک ورزش کاملا آسان و کم خطر است و تمام تراسورها و پارکورکاران افرادی با اخلاق و باسواد هستند و می توان گفت که یک ورزشکار واقعی و کامل هستند. نیاز به دید مثبت از طرف مردم و شناخت در مورد این رشته از نیازهای مهم رشته پارکور است و امیدواریم روزی برسد که همه مردم با این رشته آشنا شوند.

او افزود: پارکور یعنی توانایی رسیدن از نقطه ای به نقطه دیگر در کمترین زمان و با کمترین انرژی و راحت ترین روش. پارکور ورزشی است که در همه نقاط طبیعت، تمامی فصل ها و در هر شرایطی می توان کار کرد و در تمامی سنین و بدون هیچ محدودیتی هر شخصی می تواند در این رشته فعالیت داشته باشد.

این پارکورکار گفت: اگر این رشته با اصول دقیق و مربی با تجربه و خوب یاد گرفته شود، هیچ خطری ندارد. کشورمان جزو بهترین و اولین ها در عرصه پارکور و فری رانینگ است و قطعا این ورزش آینده روشنی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نخستین دوره آموزش رایگان بیلیارد در تبریز برگزار می شود

چهارشنبه 10 دی 1399
به گزارش تبریز پویا امین سمندریان مسئول کمیته آموزش هیئت بیلیارد با اعلام این خبر، گفت: نخستین دوره این آموزش از ساعت ۱۰ صبح جمعه ۱۲ دی، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. او افزود: طرح آموزش رایگان بیلیارد ویژه آقایان، قرار است روزهای جمعه هر هفته برگزار […]