پارکورکاران فرصتی برای پیشرفت ندارند

هادی زارعی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تبریز پویا در خصوص تغییرات اخیر کمیته پارکور اظهار کرد: پیشنهادهای داده شده را هیئت قبول نمی‌کرد و فعالیتها راکد مانده بود در حالیکه در شهرهای دیگر با رعایت پروتکل ها برگزاری مسابقات مجازی خوب پیش می‌رود و چون توجهی به پیشنهادات نوین و هدفمند وجود نداشت، ترجیح دادم این انرژی را صرف شاگردان خود کنم.

او در خصوص برگزاری مسابقات پارکور بیان کرد: در سطح آذربایجان شرقی دو هزار نفر پارکورکار فعالیت دارند، متاسفانه به علت برگزاری سطح پایین و مبتدی مسابقات اخیر فقط ۲۲ نفر شرکت کننده وجود داشت. برگزاری این سطح مبتدی مسابقات پارکور امتیاز یک شهرستان را پایین می‌آورد و این تعداد شرکت کننده در مسابقات در یک رشته پرمخاطب پارکور آبروریزی است.

دبیر مستعفی کمیته پارکور آذربایجان شرقی گفت: همسرم خانم دشتی نیز نائب رئیس کمیته پارکور بود که او نیز به همین علت استعفا داد. پارکور ۱۶ سال در تبریز قدمت دارد و چهار سال است به رسمیت شناخته شده است. این رشته به قدری حرفه ای است که تیم ملی دارد.

او در خصوص مشکلات سالن ورزشی «خانه پارکور» که هیئت معرفی کرده است، گفت: در سالن کوثر محیطی به نام خانه پارکور در اختیارمان گذاشته اند که برای این رشته خیلی ضعیف است و علاوه بر هزینه ای که ماهانه از ما دریافت می‌کنند نیازهای سالن ورزشی را برطرف نمی کنند.

زارعی عنوان کرد: ۲۰۰ نفر شاگرد دارم و بعد از تبریز در شش شعبه دیگر نیز فعالیت دارم. اداره ورزش و جوانان باسمنج بیشتر از تبریز از پارکور حمایت می کند و سالنی ۷۰۰ متری در اختیارمان گذاشته است.

او در خصوص فعالیت بانوان پارکورکار اظهار کرد: بانوان پارکورکار به حدی پرقدرت پیش می‌روند که نمی توان فرقی با پارکور آقایان متصور شد. بانوان تا حدی پیشرفت دارند که می توان آنها را به مسابقات بین‌المللی معرفی کرد.

دبیر اسبق کمیته پارکور آذربایجان شرقی بیان کرد: به علت عدم حمایت از پارکور در آذربایجان شرقی، من مجبور شدم شاگردانم را برای شرکت در مسابقات به ارومیه معرفی کنم. درحالیکه دوست داشتم این موفقیت ها برای آذربایجان شرقی رقم بخورد.

او خاطر نشان کرد: ورزشکاران پارکور آذربایجان شرقی به دلیل نبود مسابقات مهم، انگیزه خود را از دست داده اند. کاش اقداماتی شود که پارکور تبریز عقب نماند. کسی اطلاع ندارد که دو هزار نفر پارکورکار در آذربایجان شرقی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمایت از مدال آوران موجب افزایش انگیزه ورزشکاران می شود

چهارشنبه 14 آبان 1399
سونیا اندیش در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تبریز پویا بیان کرد: پیش از این، حمایتهای خاصی در ورزش قهرمانی اتفاق می‌افتاد و 10 ها میلیارد تومان هزینه می شد بدون اینکه به ورزش همگانی توجهی شود. اما حمایت از ورزش قهرمانی در دوره فعلی از دستور کار شهرداری خارج […]