پارکور آذربایجان شرقی در مسیر پیشرفت قرار دارد

صدیقه دشتی در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا گفت: پارکور ورزش پرهیجانی است و محدودیت در آن معنایی ندارد. پارکور به دو بخش فکر و جسم اتکا دارد که برای انجام حرکات و اجرای بهتر آن، این دو امر را باید باهم برابر ساخت.

او در خصوص وضعیت فعلی رشته پارکور در استان، گفت: پارکور آذربایجان شرقی در تلاش برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت های بیشتر و حضور در مسابقات بین المللی است و با یاری خدا از تمام تلاشمان در این راستا استفاده می کنیم.

دشتی ادامه داد: آذربایجان شرقی دارای پارکورکاران و مربیان با استعداد و مجربی است که روز به روز به پیشرفت آنها افزوده می شود. پتانسیل بالای پارکور استان چه در بخش آقایان و چه در بانوان در حد قهرمانی است و خوشبختانه توسعه رشته پارکور و افزایش کنید و کیفیت کار هنرجویان تا به امروز خوب پیش رفته است.

او افزود: من و همسرم آقای زارعی و دیگر همکاران کارهای موثری برای توسعه این رشته انجام داده ایم و مسئولیت مربیگری این رشته را قبول کرده ایم و وظیفه داریم تا برای توسعه این رشته تا قهرمانی و رسیدن به اوج از تلاش دست برنداریم.

این بانوی پارکورکار عنوان کرد: در اوایل سال ۹۶ آموزش برای بانوان را به صورت رسمی بنام تیم بیزما استارت زدیم و از آن موقع تیم بیزما آموزش خود را به صورت جدی و تخصصی برای بانوان شروع کرده است و با همه سختی ها به همراه چند باشگاه پارکور دیگر، دست به دست هم به کارمان ادامه دادیم‌.

دشتی درباره هدف های خود و پارکورکاران اضافه کرد: هدف تمام پارکورکاران و مربیان حضور در مسابقات کشوری و بین المللی است. ما برنامه ها و اهدافی برای پارکور حرفه ای و تخصصی بانوان داریم تا بتوانیم در آینده در مسابقات حضور داشته باشیم. تلاشمان این است که به کمک هیئت انجمن های ورزشی استان این اهداف و برنامه ها را عملی کنیم.

او افزود: پیشرفت این رشته نیاز به امکانات دارد. نبود باشگاه و سالن تخصصی پارکور و زمین پارکور تا حدودی این پیشرفت را به تعویق می اندازد. با وجود پتانسیل بالای این رشته برای پیشرفت هرچه بهتر آن باید امکانات تامین شود و من مطمئنم در آینده در رابطه با پارکور خبرهای خوب زیادی خواهیم شنید.

دشتی گفت: با تدبیر درست و با روی کار آمدن مسئولان دلسوز و با تجربه و با دانش، پارکور آذربایجان شرقی دوباره مثل سابق خواهد درخشید. حضور در تمرینات پر چالش پارکورکاران در فضای آزاد و پارک ها بدون هیچ امکاناتی بخشی مهم از زندگی آنان شده است و امیدوارم به زودی مسئولان درباره زمین پارکور فکری بکنند.

او افزود: پارکور بانوان و آقایان در استان از پتانسیل و قابلیت زیادی برخوردار است که موفقیت بیشتر آن به توجه و تمرکز جدی مسئولان از هر نظر به این رشته نیازمند است. تا به حال کمبود امکانات مانع تمرینات و پیشرفت پارکورکاران نشده و با وجود تمام سختیها و مشکلات بازهم توانسته ایم خوب پیش برویم اما حمایت ها از لحاظ مالی و وجود اسپانسر گام بلندی برای قهرمان پروری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

احداث خانه دارت اقدام موثری برای پیشرفت این رشته است

سه‌شنبه 30 دی 1399
اعظم باقران در گفتگو با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: عموم مردم تصور می کنند دارت یک تفریح است، اما اینگونه نیست. دارت یک ورزشی است که دارای قوانین مختص به خود بوده و نیازمند آموزش اصولی است. او افزود: دارت یک رشته ورزشی است و نه یک فعالیت […]