کاراته ورزش نیست، یک مکتب است

محمد مقری در گفتگو با تبریز پویا، اظهار کرد: کتاب «کاراته مینیاتور زندگی» اولین کتاب جامع در دنیای کاراته و رزمی است که ۱۰ سال جمع آوری آن زمان برده و به چاپ رسیده است.

او با بیان اینکه از سال ۵۸ در رشته کاراته به طور فعال و مداوم فعالیت داشته است، گفت: نخسین استادم در این رشته مرحوم علی اسدی تا سال ۶۰ بوده و در ادامه در کنار استاد اصغر جوان آموزش دیدم و از سال ۶۵ تا ۷۸ به مدت ۱۳ سال در مسابقات استانی، کشوری و بین المللی شرکت کرده ام و در این مدت بیش از ۶۰ حکم قهرمانی کسب کردم.

مقری در خصوص فعالیتهایش عنوان کرد: در سال ۷۱ کارت داوری این رشته را دریافت کرده ام و به عنوان مربی تیم ملی دعوت شده بودم و در سال ۸۲ گواهینامه مربیگری درجه یک و نمایندگی سبک شیتوریو در استان را کسب کردم.

او افزود: در کنار مربیانی همچون نریمان جدی از انگلستان، سید جمال‌الدین نکوفر از ایتالیا، استاد الیوا از اسپانیا و استاد دکتر سیروس مدنی از امریکا آشنا شده و از کلاسهای آموزشی آنها بهره جسته ام و در این مدت به مربیگری در تیم ملی و چند کشور خارجی دعوت شدم و در سال ۱۳۸۸ توانستم مدرک مربیگری ممتاز بین المللی را زیر نظر مدرس فدراسیون کاراته جهانی اخذ کنم.
این نویسنده و استاد کاراته گفت: در سال ۸۳ مدرک ممتاز ملی و گواهینامه مدرسی برای داوران را از فدراسیون کاراته دریافت کردم و از سال ۹۶ رئیس کمیته فنی شیتوریو IMA ایران در حال فعالیت هستم. در سال ۹۹ عنوان جوان‌ترین دان هشت کاراته شیتوریو را کسب کردم و اکنون نیز در محدوده رسالت در باشگاه شهید قدوسی دادگستری فعالیت می‌کنم.

او در خصوص برنامه های خود در ارتباط با سالهای بعد بیان کرد: می خواهم کتاب کاراته مینیاتور زندگی را در بعضی کشورها در زبان های مختلف به چاپ برسانم، این کتاب مورد تایید بزرگان تاثیرگذار این رشته در جهان است و محتوای کتاب را دایره المعارف کاراته و رشته رزمی نام می‌برند. این موجب خوشحالی بنده است که این کتاب از شهر اولین‌ها به انتشار رسیده است.

نویسنده کتاب «کاراته مینیاتور زندگی» در ارتباط با لزوم استقبال ورزشکاران از کتاب ورزشی، اظهار کرد: خوشبختانه اکثر ورزشکاران از سواد دانشگاهی برخوردارند و دنبال فلسفه، بنیان و تاریخچه رشته ورزشی خود هستند. این کتاب طوری طراحی شده است که جوابگوی سوالات و نیازهای ورزشکاران، قهرمانان، مربیان و دانشجویان رشته تربیت بدنی است. چون من تجارب بیش از ۴۰ سال و آموزش‌های فنی و علمی دانشگاهی خود را در این کتاب به اشتراک گذاشته ام و با قلبی پر از عشق به وطنم این مجموعه را به جوانان کشورم تقدیم می‌کنم.

محمد مقری با قدردانی از موسسه رسانه ورزش تبریز، عنوان کرد: امیدوارم مردم بیشتر با کتاب انس بگیرند، چون کتاب جایگزینی ندارد و ماندگارترین تحفه بشر به نسل‌های بعدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه ورزش همگانی از وظایف مهم شهرداری است

دوشنبه 24 شهریور 1399
محمدباقر بهشتی عضو شورای شهر تبریز امروز در گفتگوی اختصاصی با تبریز پویا در خصوص وظایف شهرداری ها در ورزش قهرمانی اظهار کرد: سالیان سال است که باب شده شهرداری ها در استان های مختلف در ورزش قهرمانی تیمداری می کنند اما طبق قوانین موجود، شهرداری ها باید بخش ورزش […]