گلایه‌ ملی‌پوش فوتبال آذربایجان از بی‌توجهی‌ها/ عبداللهی: تبریز با فرزندانش بی‌مهر است

تنها ملی‌پوش فوتبال تبریز از بی‌توجهی‌ها نسبت به حضورش در اردوی متصل به جام جهانی تیم ملی انتقاد و گلایه کرد.

به گزارش تبریز پویا ، «سینا عبداللهی» تنها تبریزی و چهره آذربایجانی حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال کشور است. بازیکنی که با نظر مساعد کارلوس کی‌روش از تیم المپیک جهت حضور در تمرینات تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد. او که با ماشین‌سازی به فوتبال کشور معرفی شد و اکنون در تیم نفت مسجدسلیمان عضویت دارد، پیرامون این اردونشینی و مسائل مختلف صحبت کرده است که در زیر می‌خوانید:

عبداللهی درخصوص وضعیت اردوی تیم ملی اظهار داشت: خداراشکر وضعیت خوبی بر اردوی تیم ملی حاکم است و آقای کی‌روش اعلام کردند که از عملکرد جوانان رضایت دارند. ما از روز چهاردهم وارد اردو شدیم و تمرینات با شور و نشاط خاصی برگزار می‌شود. این اردو و تمرین کردن در کنار بزرگتر‌های تیم ملی فرصت خوبی است تا ما خودمان را نشان بدهیم.

وی درباره کار با کی‌روش و برخورد او با جوانان تصریح کرد: آقای کی‌روش نیازی به تعریف من ندارند و همه می‌دانیم که چه مربی بزرگی است. ایشان دیسیبلین خاصی دارند و با اینکه خیلی سخت‌گیر هستند اما با بازیکنان جوان بسیار خوش برخورد می‌کنند که باعث بروز انگیزه می‌شود. در این اردو چیزهای زیادی از آقای کی‌روش یاد گرفتیم و کار کردن زیر نظر ایشان تجربه بسیار ارزشمندی برای ماست.

ملی‌پوش فوتبال تبریز در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد از بازیکنان امید دعوت شده به اردوی تیم ملی در لیست جام جهانی قرار بگیرند، گفت: آقای کی‌روش و کادرفنی تیم ملی نسبت به بازیکنان جوان نظر مثبت دارند و این امکان وجود دارد که از آنان در جام جهانی استفاده شود‌. طبیعتا کادرفنی می‌توانستند به جای ما از بازیکنان لیگ برتری انتخاب کنند اما سیاست‌هایشان دعوت از بازیکنان نخبه تیم ملی امید بود. برنامه‌هایی برای جوانگرایی در تیم ملی وجود دارد و حضور بازیکنان جوان بی‌دلیل نیست.

عبداللهی در واکنش به این پرسش که چرا حضورش در اردوی تیم ملی در شهرش تبریز بازتابی نداشته و به عبارتی خارج از دید مانده است، گلایه کرد: متاسفانه در شهر ما به بازیکنان بومی بی‌مهری می‌شود و جز این چیزی ندارم که بگویم.

وی همچنین در واکنش به این سوال که چرا مثل گذشته از تبریز و خطه آذربایجان استعدادی ظهور نمی‌کند، تاکید کرد: آذربایجان معدن استعداد است اما آنطور که باید و شاید از این استعدادها حمایت نمی‌شود. آخرین بار از تبریز آقای سعید آقایی به تیم ملی دعوت شد که او را هم از فوتبال تبریز دور کردند! درحال حاضر جز تراکتور تیمی در سطح اول فوتبال کشور نداریم و بطورکلی به بازیکنان بومی ارزش نمی‌دهند. وقتی پول نباشد یاد ماها می‌افتند و دم از غیرت و تعصب می‌زنند اما وقتی پول باشد حتی با سطح برابر بازیکن غیربومی را ترجیح می‌دهند درحالیکه بومی‌ها با تعصب‌تر بازی می‌کنند.

این بازیکن ۲۱ ساله تبریزی در رابطه با اوضاع نامناسب تیم سابقش ماشین‌سازی که در خطر انحلال قرار دارد، خاطرنشان کرد: ماشین‌سازی قدیمی‌ترین تیم شمالغرب فوتبال کشور است. زمانی که این تیم در سطح اول فوتبال کشور حضور داشت خیلی از تیم‌ها نبودند‌. ماشین‌سازی از دیرباز خاستگاه اسطوره‌های فوتبال آذربایجان بوده و ستارگان زیادی از این تیم به فوتبال کشور معرفی شدند. متاسفانه در فصل گذشته وضعیت این تیم به حدی خراب بود که کاپیتان تیم از جیب شخصی خود آب معدنی تهیه می‌کرد. معتقدم که هیچ‌گاه تصمیمات درست و اصولی برای این تیم قدیمی گرفته نشد و بعد از آقای زنوزی فردی آمد که می‌گفت ماشین‌سازی را احیا می‌کند اما عملا این تیم را نابود کرد.

عبداللهی راجع به وضعیت تیمش یعنی نفت مسجدسلیمان هم توضیح داد: ما تا هفته ششم نتایج عالی کسب کردیم و کل ایران از تیم ما می‌گفت. در آمار هم جزو تیم‌های برتر بودیم اما چند باخت بد باعث شد تا تمرکز و اعتماد به نفس‌مان را از دست بدهیم. به نظرم تعطیلات لیگ فرصت خوبی است تا خودمان را از نظر ذهنی ریکاوری کنیم و مطمئن باشید که شرایط نفت در ادامه لیگ بهتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

المپیاد پرچم مقدمه‌ای بر استعدادیابی ورزشی است

چهارشنبه 18 آبان 1401
شهردار تبریز گفت: المپیاد پرچم مقدمه‌ای مطلوب برای تمرکز روی مباحث استعدادیابی و آموزش در حوزه ورزش و جوانان است.