یک تیم آماده قهرمانی داریم/ شیرجه تبریز، پر از اسطوره و مدال برای ورزش کشور

محمدرضا شکول در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تبریز پویا گفت: مسابقات لیگ برتر شیرجه کشور ۱۲ اسفند به میزبانی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود و متاسفانه در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز لیگ، ما هیچ اسپانسری برای حضور در لیگ نداریم.

او ادامه داد: سال گذشته با وجود اسپانسر توانستیم مقام قهرمانی لیگ برتر را کسب کنیم. علاوه بر آن، ما در هشت دوره قبل نیز قهرمان لیگ برتر شیرجه بودیم و مدالهای بسیاری کسب کرده ایم.

این مربی صاحبنام شیرجه کشور در خصوص امکانات این رشته در تبریز گفت: از حدود ۲۰ سال پیش رشته شیرجه را بدون امکانات و در یک دایو غیراستاندارد که سکوها را شخصا نصب کرده بودم، در تبریز استارت زدیم و سپس در سال ۸۰ برای شیرجه مجوز گرفتیم و سرانجام با تلاشهای زیاد، استخر اختصاصی شیرجه در میرداماد با سکوهای سه متر و پنج متر احداث شد.

او افزود: البته استاندارد این سکوها ۱۰ متر است که متاسفانه بدلیل نبودن سکوهای بلند در تبریز ‌مجبوریم اردوهای تمرینی خود را در تهران برگزار کنیم.

مربی اسبق تیم ملی شیرجه درباره مدال آوران این رشته ادامه داد: در ۲۰ سال اخیر بالای ۶۰ مدال آسیایی و بین المللی در این رشته برای ورزشکاران استان کسب شده که با این امکانات کم، داشتن چنین افتخارات و مدال های آسیایی در سایه همتی عظیم به دست آمده است.

شکول عنوان کرد: این افتخارات به یاد ماندنی و رکوردهای فراوان در تمامی رده های سنی که توسط ورزشکاران استان ما کسب شده است، در کل کشور بی سابقه بوده و چنین استوره هایی در جای دیگر پیدا نخواهد شد.

او از مجتبی ولی پور به عنوان اسطوره تاریخ شیرجه و ورزشهای آبی کشور یاد کرد و گفت: مجتبی ولی پور بیش از ۳۳ مدال آسیایی و بین المللی برای کشور کسب کرده است و رکورددار بیشترین مدال است. ولی پور تنها ورزشکار قهرمان آسیا و اسطوره ورزشهای آبی است که چهار مدال در مسابقات ۲۰۰۱۹ هند به دست آورد و اکنون برای کسب سهمیه المپیک آماده می شود.

این داور و مربی باسابقه و بین المللی شیرجه کشور همچنین به دیگر نفرات مطرح این رشته در تبریز اشاره کرد و افزود: علی کشول رکورددار و عنوان دار آسیایی و بین المللی در رده جوانان در تاریخ شیرجه کشور است و آقایان مهرداد مرادی، حسام صمدی، پیمان زنجانی، فرهاد افسری، امیرحسین نعیمیان و افشین عظیم زاده هر کدام از افتخارآفرینان در این رشته هستند. ۱۶ سال در تمامی رده ها قهرمان داشته ایم و این اتفاق کم ارزشی در ورزش ما نیست. ما حدود ۱۳۵ رخداد را در موزه شهرداری برای اولین بار در شهر اولین ها ثبت کرده ایم.

شکول که در ژیمناستیک نیز فعالیت داشته، با اشاره‌ به افتخارات این رشته در استان عنوان کرد: ما در ژیمناستیک هم رکوردهای زیادی کسب کردیم و حاکم مطلق در لیگ کشور بودیم. در مسابقات بین المللی حبیب نوظهوریان ۲۸ مدال بین المللی دارد و مهدی نیرومند با ۲۰ مدال بین المللی جزو افتخارات استان و کشور هستند.

او در پایان گفت: متاسفانه نبود اسپانسر و حمایت از رشته شیرجه، کار ما را سخت کرده است. برای حمایت از رشته شیرجه و حفظ قهرمانانی که همیشه برای کشورمان افتخار آفرین بودند، وجود اسپانسر بسیار لازم و ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بی مهری مسئولان و عدم حمایت از قهرمانان تاسف آور است

چهارشنبه 15 بهمن 1399
مجتبی ولی پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تبریز پویا با اشاره به وضعیت فعلی خود اظهار کرد: حدود دو سال است که سخت در حال تمرین هستم و حتی کرونا نیز نتوانسته مرا از تمریناتم بازدارد. من برای کسب سهمیه المپیک توکیو تلاش می کنم و امیدوارم بتوانم […]