۲۰ موتورسوار خارجی در مسابقات ” اندرو” تبریز شرکت می‌کنند

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی شهرداری تبریز گفت: ۲۰ موتورسوار خارجی و ۸۰ موتورسواری داخلی در مسابقات بین المللی موتورسواری اندرو در تبریز شرکت می‌کنند.

به گزارش تبریز پویا،«بابک دانش‌پناه» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه آبان ماه امسال مسابقات قهرمانی کشور در تبریز برگزار شد، افزود: تفرجگاه «عینالی» این شهر محل مناسبی برای برگزاری این مسابقات در سطح بین‌المللی است.

وی با اشاره به دعوت از کشورهای مختلف برای حضور و شرکت در این مسابقات، اظهار کرد: تاکنون به غیر از موتورسواران داخلی از کشورهای گرجستان و ترکیه برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی شهرداری تبریز گفت: این مسابقات با مشارکت سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی، منطقه آزاد ارس، باشگاه ورزش شهرداری تبریز و هیات موتورسواری استان از ۲۱ تا ۲۴ فروردین سال ۱۴۰۳ برگزار می شود و موتورسواران یک روز در منطقه آزاد ارس و ۲ روز در تفرجگاه عینالی حضور خواهند داشت.

آبان ماه امسال نخستین مسابقات موتورسواری اندرو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با عنوان “جام تبریز” با حضور ۵۰ موتورسوار از سراسر کشور در مجموعه تفریحی عینالی تبریز برگزار شد.

اندرو یکی از رشته‌های ورزش موتورسواری آفرود است که در مسیرهای طولانی کراس کانتری و آفرود انجام می‌شود و شامل مانع‌ها و چالش‌های مختلفی است.

نوع اصلی مسابقات اندرو و فرمتی که مسابقات قهرمانی جهان اندرو به آن برگزار می‌شود، یک مسابقهٔ زمان‌بندی شده‌است که موتورسوارها موظف هستند تا یک مسیر خاص رو در زمانی کمتر از زمان اعلام شده به پایان برسانند.

در زمان‌گیری مسابقات موتور اندرو به روش سنتی، موتور سواران در گروه‌ها یا ردیف‌هایی در یک زمان مشخص شروع به حرکت می‌کنند و هدف این مسابقه رسیدن موتورسوارها به ایست‌های بازرسی از پیش تعیین شده طبق یک برنامه زمان‌بندی دقیق است. ورود زودهنگام یا دیرهنگام در امتیاز موتورسوارها تأثیر می‌گذارد و در طول مسیر مسابقه مکان‌هایی برای سرویس موتورسیکلت و سوخت‌گیری نیز در نظر گرفته می‌شود. جریمه‌ها برای نرسیدن موتورسوار در زمان‌های تعیین شده در محل‌های تعیین شده یا برای استفاده از کمک‌های خارجی در مواردی که مجاز نیستند اعمال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مهاجم مدنظر تراکتور امشب به ترکیه می‌رسد

جمعه 22 دی 1402
مهاجم ملی‌پوش هندوراسی جهت انجام آزمایشات پزشکی امشب به استانبول می‌رسد.