کاراته استان این روزها حال و روز خوشی ندارد

به گزارش تبریز پویا، خسرو دانش با ابراز تاسف در مورد احوال این روزهای جامعه کاراته استان گفت: عدم رعایت اخلاق ورزشی که یک سری ورزشکاران این رشته با بی انظباطی به وجود آوردند باعث که تحلیل و ضعف این رشته شده است.
بنیان گذار کاراته “کان ذن ریو” در استان گفت: تعاریفی که از کاراته و کاراته‌کا داریم، از درایت وپشتکار یک کاراته کا چه در اصول اخلاقی و تکنیکی حکایت می کند که متاسفانه امروزه نادیده گرفته میشود و این به سود جامعه این رشته ورزشی نیست.
او افزود: بهم ریختگی، و انشعبات سبک های متعدد و مدعیانی که ادعای ریاست دارند، و دان‌هایی که به کاراته‌کا داده می‌شود که بسته به کار و تکنیک او نیست.
دانش گفت: باید هم اندیشی کرد و مشکلات مربوط به این رشته و خلا هایی که وجود دارد را با استفاده از تجارب پیشکسوتان پر کرد.
پیشکسوت کاراته استان با اشاره به یک سری موارد اخلاقی نادرست بعضی از مربیان از جمله شاگرد دزدی گفت: این عمل قبح اش برای بعضی از مربیان که ضعف اخلاق ورزشی دارند، از بین رفته است.
او ادامه داد: در این میان قهرمانانی هستند که با تکیه بر موازین و آیین این رشته راه و رسم صحیحی را پیش گرفتند و الگویی برای تمام ورزشکاران این رشته هستند.

داش با اظهار امیدواری برای اینکه همه خانواده کارته استان بتوانند برای پیشرفت این رشته تلاش کنند گفت: استفاده از تجربیات پیشکسوتان این رشته هم خالی از لطف نیست و میتواند تاثیر مثبت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شورا و شهرداری تبریز در توسعه ورزش های همگانی همت دارند

دوشنبه 24 شهریور 1399
ایوب بهتاج امروز در گفتگوی اختصاصی با تبریز پویا به ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی شهر تبریز اشاره کرد و گفت: کلانشهر تبریز با توجه به ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی جزو فعال ترین شهر ایران در عرصه ورزش های همگانی است و این سیاستی است که وزارت ورزش و […]