روانشناسی ورزشی تاثیر مهمی بر عملکرد ورزشکاران دارد

به گزارش تبریز پویا، بهروز اکبرزاده در رابطه با تاثیر رواشناسی ورزشی بر عملکرد ورزشکاران گفت: با استفاده از خدمات روانشناسی ورزشی در راستای بهبود عملکرد ورزشکاران به این نتیجه رسیدیم که رواشناسی ورزشی، برای ورزشکاران یک الزام است.
او با اشاره به ضرورت انجام مشاوره های ورزشی اظهار کرد: مربیان و ورزشکاران با آگاهی از شرایط ذهنی و روانی و ارزیابی آمادگی ذهنی می توانند در فعالیت ورزشی خود در رشته های متفاوت به درستی عمل کنند.
اکبرزاده برخی عوامل را مانع استفاده از خدمات رواشناسی ورزشی دانست و گفت: متاسفانه فقدان اطلاعات و آگاهی لازم، سو تعبیرها (اینکه تنها ورزشکاران حرفه ای می توانند از خدمات روانشناسی ورزشی استفاده کنند) و همچنین کمبود زمان، از عوامل بازدارنده استفاده از روانشاسی ورزشی بین مربیان و ورزشکاران است.
مجری کارگاه های رواشناسی ورزشی با اشاره به ضرورت حضور مربیان در کارگاه های روانشناسی، عنوان کرد: مربیانی که دانش و اطلاعات خود را به‌روز می کنند و به کار خود به صورت حرفه ای نگاه می کنند، حضور در کارگاه های روانشناسی از ضرورت های کاری آنها محسوب می شود.
اکبرزاده از راه اندازی نرم افزار “مایند کلاب” که از اقدامات کارگروهی در حوزه روانشناسی ورزشی است خبر داد و اظهار کرد: تیم ۲۰ نفره ما با حضور افراد متخصص در حوزه روانشناسی ورزشی و نرم افزاری بعد از ۲۰ ماه به کار خود پایان داد و نرم افزار مایند کلاب با کارایی بالا در دسترس کاربران گرفت.
او به آزمونهای این نرم افزار و نحوه استفاده از آن اشاره کرد و گفت: این نرم افزار با طراحی آزمون، از روحیه ی افرادی که می خواهند در رشته ورزشی مورد نظر خود فعالیت کنند، آگاهی پیدا کرده و روند آموزش را برای مربی مرتفع می کنند.
اکبرزاده بیان کرد: برای دسترسی به این نرم افزار، از سایت دسی کالا و سرچ کلمه مایند کلاب می توان این نرم افزار را تهیه کرد. این نرم افزار برای مربیان، باشگاه های ورزشی و ورزشکاران قابل استفاده است.
او در خصوص سوابق پژوهشی و اجرایی خود گفت: به مدت دو سال مربی مهارتهای ذهنی و روانشناسی ورزشی در تیم های پایه تراکتورسازی و به مدت یکسال والیبال نشسته گسترش فولاد تبریز بودم و چندین مقاله پژوهشی در حوزه های مختلف روانشاسی از مجموعه کارهای پژوهشی من است.
در پایان اکبر زاده با اشاره به برگزاری بیش از ۴۰ کارگاه روانشناسی ورزشی در تیم های مختلف، افزود: در حال حاضر سرپرست کمیته روانشناس ورزشی چندین هیئت ورزشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهترین تجهیزات دوچرخه سواری پتروشیمی بدون استفاده مانده است

دوشنبه 19 آبان 1399
  ناصر هوشیار امروز در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تبریز پویا اظهار کرد: در سالهای قبل شهرداری تبریز و پتروشیمی در رشته دوچرخه سواری تیمداری می کردند اما متاسفانه در حال حاضر تیمداری نمی کنند و همین امر باعث شده که در استان ما با ورزشکاران این رشته هیچ […]